close
Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více

Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!

O rasách

6. října 2018 v 11:27

LIDÉ


ZÁKLADNÍ POPIS
Lidé jsou tou nejpočetnější rasou, která na zemi žije a za níž můžete u nás hrát.

VZHLED
Vzhled lidí se liší jedinec od jedince, netřeba se více rozepisovat.

SCHOPNOSTI
Průměrný člověk je o mnoho slabší i pomalejší než upír či vlkodlak. Lidské reflexy ani smysly nejsou tolik vyvinuté a pokud nejsou trénovaní, nemají proti nadpřirozeným valnou šanci. Zdálo by se, že lidé jsou slabí a neschopní, ale není tomu tak. Trénuje-li člověk a zná slabosti jiných ras, může jich využít ve svůj prospěch a nakonec se jim díky tomu klidně postavit a vyhrát.

Na první pohled nemají jak zjistit, co je ten druhý zač, pokud nevidí přímo nějaký z jejich specifických znaků (tesáky, žluté oči apod.). Musí si k tomu dopomoct magickým předmětem, magií nebo ho prostě donutit, aby jim to sám řekl.

Na rozdíl od ostatních mají však největší možnosti v rámci magie a rozvoje v ní. Mohou ovládnout magii Čarodějnictví, která z nich dělá mocné a nebezpečné tvory, kteří jsou schopni se postavit i nadpřirozeným. Ve svém nitru však zůstávají stále lidmi.

PROMĚNA
Proměnit se mohou jak ve vlkodlaka, tak v upíra.

Aby se člověk proměnil v upíra, musí požít upírovu krev a následně zemřít. Po několika hodinách se probere a musí se napít lidské krve, aby proměnu dokončil, jinak zemře. Proměnu nejde zvrátit.

Aby se člověk proměnil ve vlkodlaka, musí být vlkodlakem pokousán a následně zemřít. Po několika hodinách se probere a při prvním úplňku, kdy se poprvé promění, je jeho proměna dokončena. Pokud však byl vlkodlakem roztrhán, neprobudí se, pouze kdyby měl například ukousnutou ruku či nohu, rána se zacelí a probere se bez ní. Proměnu nejde zvrátit.

SLABINY
Zabít člověka je celkem snadné. Netřeba popisovat všechny možné způsoby smrti.

Pokud lidská žena otěhotní s vlkodlakem či upírem, při porodu obvykle umírá. Pro podrobnosti viz článek o dětech a těhotenství.


UPÍŘI


ZÁKLADNÍ POPIS
Upíři jsou vládci noci - nebo tak tomu alespoň dříve bývalo. Jejich přirozenou kořistí jsou lidé.

VZHLED
Vzhledově se od lidí neliší prakticky vůbec, jsou k nerozeznání, a proto pokud si člověk nevšimne jiných jejich znaků nebo mu to sami neřeknou, nemá jak poznat, kdo je upír a kdo ne. Když jsou hladoví, vidí krev nebo jsou například opravdu rozzlobení, ztmavnou jim duhovky do rudé až černé. Také mají tesáky, které mohou zasunout, jestliže chtějí.

Lidská krev jim umožňuje vydávat se za lidi - pokud ji pijí pravidelně, mají zdravou barvu, běžnou lidskou teplotu, v žilách jim koluje jejich krev a buší jim srdce. Čím více krve pijí, tím jsou silnější a nabuzenější, ale nejde to tak do nekonečna. Velkou roli v tomhle hraje také věk upíra - ti starší jsou zpravidla silnější než ti mladší.
Chuť krve se lehce liší podle její skupiny, rh faktoru (pozitivní je sladší, negativní slanější) a dalšího složení. Zpravidla platí, že čím mladší člověk, tím chutnější má krev a tím víc energie dodává, ovšem i starší člověk, který o sebe pečuje a sportuje, může být lepší než někdo mladý.

SCHOPNOSTI
Mají lépe vyvinutý zrak, sluch i čich - ve tmě vidí ne sice dokonale, ale mnohem lépe, slyší i skrz běžné stěny a po čichu poznají jiného upíra, popřípadě vlkodlaka, pokud už vědí, jak vlkodlak páchne. Krev ucítí na desítky i stovky metrů daleko.

Jejich síla, rychlost a reflexy jsou znásobené, prakticky žádný člověk neposílený magií na ně nemá.

Mají skvělou regeneraci - škrábance se hojí během pár sekund, hlubší řezy během minut a zlomeniny stačí vrátit na původní místo. Průstřely a bodnutí trvají zhruba půl hodinku. Nicméně i přes to je regenerace vysilující - žádný upír nevydrží být stále v kondici, když do něj šijete kulky v kuse několik hodin. Alkohol odbourávají rychle, potřebují ho víc, aby se opili, a neznají kocovinu.

Dovedou z krve poznat, zda je člověk kuřák či zda častěji pije alkohol (a pokud pijí z někoho opilého, opijí se také!) a podobně. Jestliže se napijí z někoho nemocného, prodělají kratší a mírnější verzi té nemoci, pokud vůbec - např. rýma či kašel se jich ani netkne, ovšem takový zápal plic by už mohl. Během pití krve upíra i jeho dárce zaplaví slastné pocity a mnozí tento proces přirovnávají k dobrému sexu. Pít mohou i vlkodlačí krev, která je zvláštně nahořklá, ale i tak dobrá - dá se na ní přežívat podobně jako na zvířecí krvi. Jinak mohou pít krev i jinému upírovi - zažene choutky, ovšem hlad jako takový ne - nenahradí tu lidskou.

Nepotřebují jíst lidské jídlo, ale neznamená to, že jim nechutná. To platí i pro nápoje. Nepotřebují spát, ale mohou, pokud chtějí.

Jsou nesmrtelní, mohou se dožívat staletí a během nich ještě navíc sílí. Pokud se upír například utopí, bude pár hodin mrtvý, načež se znovu probere. To samé platí například pro zlomení vazu, pokud není hlava oddělena úplně.

V mládí mají cosi, čemu by se dalo říkat spínač lidskosti. Mohou na nějakou dobu svoji lidskost a všechny emoce úplně vypnout, čímž se z nich stanou chladné vraždící stroje. Vrátit lidskost dovede pouze opravdu silný zážitek. Jak stárnou, o tuto schopnost přicházejí, už se nemohou emocí zbavit - jako daň za léta, která prožili a ještě prožijí.

PROMĚNA
Upírem se může osoba narodit nebo se jím stát. V případě narozeného upíra se stárnutí samovolně zastaví, až se bude upír cítit nejlépe, v případě proměny se stárnutí zastavuje v momentě proměny. V upíra se může proměnit pouze člověk, ne vlkodlak, a to tak, že pozře upíří krev a následně zemře. Několik hodin trvá, než se opět probudí, ale ještě je potřeba proměnu dokončit - napitím se lidské krve. Pokud tak neučiní, zhruba do čtyřiadvaceti hodin zemře.

V upíra může být proměněn pouze člověk a není cesty zpět.

SLABINY
Aby žili, musí pít krev. Lidskou. Aby přežívali, stačí i ta zvířecí, ale po té budou poměrně slabí a nespokojení. Jestliže jsou hladoví, duhovky jim ztmavnou a bělma podlijí krví - popřípadě když ucítí krev a neumí se ovládat. Pokud je upír delší dobu zbaven přísunu krve, začne jeho tělo vysychat. Nezemře, jen se z něj stane napůl živá mumie neschopná pohybu, kterou lze oživit pouze krví.

Dřevěné zbraně na upíry účinkují daleko efektivněji než ty kovové či plastové. Upír se dá spolehlivě zabít kolíkem do srdce, vyrváním srdce (resp. přerušením všech hlavních tepen a žil), dekapitací a rozdrcením celého těla.

Existují speciální lektvary z bylin, které je dokážou oslabit či dokonce zbavit vědomí tak, že se dají svázat a uvěznit. Provazy z přírodních materiálů opět fungují daleko lépe než ty umělé. Ovšem nejspolehlivěji je zadrží řetězy.

VLKODLACI


ZÁKLADNÍ POPIS
Vlkodlaci jsou tvorové svázaní měsícem - napůl lidé a napůl zvířata. Záleží na nich, které pudy nechají převládnout.

VZHLED
Dokud jsou ve své lidské podobě, nijak se neliší od ostatních. Vlkodlačí samci (ti zrození) však bývají často i v lidské podobě větší než jiní muži, byť to není pravidlem.

Jestliže se naštvou, mohou se jim zlatavě podbarvit duhovky (případně do jiné barvy, kterou mají oči jejich vlčí podoby). Často mají problém se sebekontrolou.

Vlkodlaci se během úplňku nuceně mění ve vlka. Vlčí podoby jsou různé - mohou se odlišovat barevně i velikostí, ale vždy se tělesnou konstrukcí podobají běžným vlkům! Často však bývají větší a jen málokterý proměněný vlkodlak se může vydávat za ochočeného vlčka. Psychicky si však zachovávají příčetnost, ačkoliv někteří mohou být trochu krvelačnější či živější, záleží, jak moc popustí uzdu své vlčí stránce.

SCHOPNOSTI
Mimo úplněk se mohou měnit také, pokud chtějí, ale platí, že prvních několik měsíců (u těch proměněných!) nejsou proměny nic příjemného. A u některých i klidně po několika letech. Kosti se totiž během samotného procesu bolestně lámou, zkracují či prodlužují a celkově se kostra úplně mění. Starší vlkodlaci jsou schopní se proměnit během pár minut, těm mladým to může trvat klidně půl hodiny a těm čerstvě proměněným klidně celé hodiny.

Vlkodlaci jsou silnější i v lidské podobě než lidé a dost z nich může konkurovat klidně i upírům. Avšak v rychlosti vedou téměř vždy upíři. Jejich čich a sluch je mnohonásobně zlepšen - čich je lepší než u upírů, ucítí všemožné pachy a dovedou je rozlišit, sluch je lepší, ale ne tak dobrý jako u upírů, uslyší leda skrz tenkou zeď.

Nejsou nesmrtelní, dožívají se okolo 250-300 let, častěji umírají dříve a ve výjimečných případech se mohou dožít i 400 let. Ale vězte, že vlkodlaci mají velmi tuhý kořínek a i bez excelentní regenerace upírů přežijí i zranění, která by pro člověka byla smrtelná.

Jejich metabolismus je o něco rychlejší než ten lidský a stejně tak regenerace - zlomená menší kost trvá třeba jen týden, než se úplně zahojí, větší kost okolo pár týdnů až měsíc. Alkohol na ně působí individuálně, ale u většiny platí, že ho odbourávají rychleji a málokdy mají opravdovou kocovinu (pokud to vskutku nepřeženou).

Spát musí a i potravu přijímat by měli. Někteří rádi hodují na syrovém mase zvířat, která uloví, jiní dávají přednost tepelné úpravě. Tak či tak, jíst a pít musí.

PROMĚNA & STÁRNUTÍ
Aby se člověk proměnil na vlkodlaka, musí být pokousán a následně na následky toho zranění zemřít. Probudí se po několika hodinách a při prvním úplňku, kdy se poprvé nuceně promění, je jeho proměna završena.

Vlkodlaci se v podstatě dělí na dva druhy - na ty zrozené a na ty pokousané. Zrození obvykle nemají problém se svou vlčí stránkou a přijímají ji, kdežto ti pokousaní s ní často bojují a neumí přijmout to, jací jsou. To však není pravidlem. Čas od času s tím mohou mít problém i ti vlkodlaci, jejichž jeden z rodičů byl člověkem.

Jejich přirozeným instinktem je touha po sounáležitosti a smečce, ačkoliv v současné generaci vlkodlaků se začíná vytrácet a začínají být spíše vlky samotáři vzhledem k tomu, že už mnohem více převažují ti pokousaní nad zrozenými. Ti zrození často lpí na své smečce a pokud od ní odešli, hledají smečku novou.

Ve vlkodlaka se může proměnit pouze člověk.

Co se týče proměn za úplňku, proměňují se už od malička, jen je to úplně automatické, nebolí to a probíhá to celkem rychle. Problémy nastávají až v pubertě, kdy se jejich tělo rychle mění a roste - proměna je bolestivější a bolestivější a až s dosažením dospělosti se mírní a nyní již dospělý jedinec si na ni zvyká a zvládá ji.

SLABINY
Na rozdíl od upírů na vlkodlaky lépe působí kovové zbraně i řetězy. Zabít se dají všelijak - dekapitací, probodením srdce, zlomením vazu... Jen mají o dost tužší kořínek než lidé.


DUCHOVÉ


ZÁKLADNÍ POPIS
Vesměs to není rasa jako taková. Duchem se může stát jakýkoliv tvor, který zemřel, ale z nějakého důvodu zde zůstal. Duchy se obvykle stávají ti, kdo byli zavražděni, aby mohli strašit své vrahy, či ti, kdo jednoduše na zemi nemají dořešené všechny záležitosti, případně byli prokleti, aby nedošli klidu.

VZHLED
Ne všichni duchové se mohou zviditelnit, avšak ti, kteří to dovedou, se většinou podobají černobílým fotografiím. Jsou průsvitní, jejich kůže se stříbřitě třpytí a místo chůze se vznáší několik centimetrů nad zemí. Pokud se jich "dotknete", projdete skrz ně a ucítíte chlad, z něhož vás až zamrazí. Vychází z nich tlumená bílá záře a oblečeni jsou v tom, v čem zemřeli. Pokud byli například sťati, jejich hlava bude od jejich těla oddělena. Pokud byli pobodáni, budou mít na těle bodné rány i zakrvavené oblečení. Duch je jednoduše odrazem oné osoby z momentu, kdy zemřela.

SCHOPNOSTI
Tou hlavní je nejspíš neviditelnost, naproti které stojí zviditelnění. Někteří to nedovedou a mohou být pouze slyšeni. Jiní se zase dovedou zviditelnit, ale nemohou být slyšeni.

Duch může být přivolán jistým rituálem či magickým předmětem. Může se zviditelnit jen pro určitou osobu, pokud chce, nebo může komunikovat jen s určitou osobou.

Omezeně se mohou také teleportovat ve světě duchů, kde se vyskytují normálně, a následně se objevit na místě vzdáleném několik kilometrů, pokud není před vstupem duchů ochráněno kouzlem.

Může na omezenou dobu předat své schopnosti, které měl, než zemřel, někomu živému, pokud ho chce chránit nebo posílit. Někteří mají dokonce schopnost posednutí - to obvykle byli mocní čarodějové či staří upíři. Mohou vstoupit do cizího těla a na nějakou dobu ho ovládat - dobrovolně i nedobrovolně. Ti nejmocnější dovedou tělo ovládnout úplně.

Mohou komunikovat, ale nemohou na náš svět působit fyzicky - jenom málokterý duch je schopen telekineze. Obvykle to bývají ti, kteří byli před smrtí opravdu mocní mágové.

PROMĚNA
V ducha se může "proměnit" kterákoliv rasa, když zemře, která si i po smrti ponechá všechny své znaky, jen jí odpadnou její povinnosti - upíři nebudou muset pít krev, vlkodlaci se nebudou muset měnit a lidé jíst a pít.

SLABINY
Stačí provést rituál na vymítání duchů a ten spolehlivě všechny duchy z určitého místa vyžene. Dále se dá proti duchům vytvořit kouzelná bariéra a pak samozřejmě existují další kouzla na vymítání či vyhánění. Ta nejsou tak těžká - stačí v sobě mít špetku magie, znát příslušnou formuli a mít bylinnou směs, která se kolem rozhází.


POZOR! Ducha si nelze registrovat jako první postavu! Ducha můžete získat buď tak, že vám ve hře postava zemře a následně se ním stane, anebo že vezmete nejlépe někoho zesnulého ve vztahu k něčí postavě a založíte si ho.
Duch se pak nepočítá jako pravá postava, jelikož už nemůže sbírat předměty ani mince ani se jako takhle účastnit akcí. Slouží spíš pro zpestření hry, pokud vás nebaví postava, ale nechcete se s ní rozloučit.

TĚHOTENSTVÍ A DĚTI

PŘED samotným početím je potřeba, abyste pod tento článek napsali ŽÁDOST o dítě. Do té zahrnete jména rodičů, předpokládané jméno dítěte a kdy a kde by mělo k početí dojít, abychom přesně věděli, kdy k tomu došlo. K tomu ještě také to, kdo bude dítě hrát - je možné, že si ho vezme na starost jeden z rodičů, nebo že se oba rodiče dohodnou s jiným hráčem.

♠ Jestliže se dohodnete s jiným hráčem, že vám bude hrát dítě, mělo by to být ZÁVAZNÉ. Ne že se zničehonic na konci těhotenství stane, že přijdete o hráče a nebude mít kdo dítě hrát (nějak bychom to ale vyřešili, kdyby náhodou).

♠ Pokud má dítě hrát jeden z rodičů či jeden z našich současných hráčů, měl by si předtím POŽÁDAT o další postavu v příslušném článku, kde uvede, že plánuje hrát právě vaše dítě.

♠ Pokud je matka lidská a otec nadpřirozený, matka při porodu umírá. Pokud hodlá hráčka matky hrát dítě, nemusí si žádat o novou postavu a rovnou bude hrát dítě.

POČETÍ & TĚHOTENSTVÍ

ČLOVĚK + ČLOVĚK = vždy ČLOVĚK
VLKODLAK + VLKODLAK = vždy VLKODLAK
UPÍR + UPÍR = vždy UPÍR

ČLOVĚK + UPÍR = vždy UPÍR
Jestliže je však tou lidskou částí žena, nastává problém. Dítě bude vždy upír, což znamená, že během samotného těhotenství musí pít krev, aby plod živila a nezačal ji vysávat zevnitř. I přesto pro ni tato doba bude velice vyčerpávající, ke konci se bude podobat spíše duchovi a je zde velká pravděpodobnost, že při porodu zemře. Jen málokterá žena je schopná přežít porod upíra. Má-li dvojčata, dost možná umře během těhotenství a pokud ne, pak určitě zemře při porodu.

ČLOVĚK + VLKODLAK = vždy VLKODLAK
Zde platí to samé jako u upírů. Je-li tou lidskou polovinou žena, je pro ni těhotenství velice vyčerpávající a je tu velká pravděpodobnost, že při porodu zemře. Avšak je-li u upírů 90% úmrtnost, u vlkodlaků je o něco menší - zhruba 80%. Nemusí pít krev, zato ale musí jíst daleko víc a především maso.

VLKODLAK + UPÍR = vždy UPÍR, nebo VLKODLAK, hybridy nevedeme
Aby počal upír s vlkodlakem dítě, je k tomu potřeba velké štěstí. Tyto případy jsou hodně vzácné a je pravděpodobnější, že plod převezme rasu po matce, jejímuž tělu se během vývoje přizpůsobil. Někdy se také stane, že ačkoliv úspěšně počnou, dojde k potratu.

Samotné těhotenství u nás pak trvá nejméně dva měsíce v závislosti na tom, jak často hrajete. Je potřeba odehrát alespoň tři hry - jednu v první polovině (prvním měsíci), druhou ve druhé polovině (druhém měsíci) a třetí s porodem, který může být odehrán během jednoho příspěvku (avšak ne na dva řádky!).

RŮST DÍTĚTE

PRVNÍ FÁZE:
Do dvanácti let dítě vyroste o dva roky každý měsíc. Tzn. půl roku reálného času = 12 let herního času dítěte (měsíc IRL = dva herní roky).

DRUHÁ FÁZE:
Od dvanácti let do osmnácti poroste o rok každý měsíc. Tzn. půl roku reálného času = 6 let herního času dítěte (měsíc IRL = jeden herní rok).

Od osmnácti poroste normálním tempem jako ostatní postavy.


♠ Je však nutné, abyste za dítě hráli! Nebudete-li za dítě hrát, neporoste! V případě dvojčat je třeba, aby se hrálo za obě děti, není možné, aby jedno rostlo a druhé ne.

♠ Během první fáze se může hráč s rodiči (především s matkou) dohodnout, kdo bude dítě hrát. Je možné, aby matka hrála zároveň za sebe a za dítě a starala se o něj, než dítě dosáhne dvanácti let. V tom případě pro něj nemusí mít zatím profil na fóru, stačí ho zahrnovat ve svých příspěvcích.

♠ Druhou fázi vždy hraje konečný hráč dítěte.

PROFIL DÍTĚTE

Profil dítěte se bude doplňovat postupem let. Kdo ho bude psát, už si hráči domluví mezi sebou, ale vhodné by bylo, aby ho psal budoucí hráč dítěte.


Po narození bude mít pouze základní informace - jméno, rasu, datum narození, magii (může a nemusí zdědit, ale vždy to může být jen jedna od jednoho z rodičů), rodinu, základní povahu (která nemusí být nijak dlouhá, stačí popsat, jaké dítě bude do svých dvanácti let) a fotku či fotky odpovídající jeho věku do dvanácti let. Nemusí mít jednotlivé fotky pro každé období, máme svoji představivost a nepotřebuje tedy ani žádný faceclaim, pokud nechcete. Pokud si ale pro něj do budoucna chcete faceclaim zarezervovat, stačí říct.

Od dvanácti se doplní stručná historie a poupraví povaha podle toho, jak se dítko během let vyvinulo a jak se bude do svých osmnácti vyvíjet. Zde už je možné určit napevno faceclaim, který bude dítě mít i v dospělosti. Jen by zvolené fotky měly odpovídat jeho věku mezi dvanácti a osmnácti lety.

V osmnácti, kdy dítě začne růst normálně, se opět doplní historie a upraví povaha do podoby, jaká je v momentě, kdy dítě dosáhlo dospělosti. Aktualizují se fotky, aby odpovídaly osmnácti letům, a faceclaim už je naprosto neměnný.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama