close
Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více

Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!

Dovednosti postav

23. října 2019 v 21:04

LEVEL

level 1level 2level 3level 4level 5level 6level 7level 8level 9level 10

BODY

361016202630364046

Zpravidla má každá dovednost 10 levelů. Každý level určuje, do jaké míry postava dovednost ovládá či jak moc v ní vyniká, a aby postava postoupila o level výše, musí nasbírat určitý počet bodů, který se postupně zvyšuje, jak postupuje z levelu na level (viz tabulka výše).

[Př.: Postava má sílu na levelu 2 a chce na level 3, proto musí nasbírat 10 dovednostních bodů, aby postoupila.]

Do začátku každá postava dostává 100 bodů, které jí můžete libovolně rozdělit do dovedností vyjmenovaných níže. Pozor ale při rozdělování - to, že chcete dovednost třeba na level 4, neznamená, že za něj utratíte jen těch 16 bodů. Musíte "projít" i předchozími levely, tudíž se body sčítají. Také vůbec na začátku nezoufejte, že máte jen pár dovedností a pár levelů, během hry se bude postava bohatě rozvíjet a během akcí nasbíráte potřebné body.

[Př.: Chcete dát postavě level 4, tzn. 3 + 6 + 10 + 16 = 35 bodů celkem potřebujete.]

Pokud chcete, můžete body do dovednosti vložit podobně, jako kdyby je postava získala při trénování, takže už by v dané dovednosti měla něco do začátku, ačkoliv by nepokročila o level výše. Takže by třeba měla sílu level 3, ale k tomu by v ní měla 4 body, tudíž by pak v pokroku na level 4 stačilo jen 12 bodů. Takže záleží, jestli spíš chcete utrácet jednou naráz za celý level nebo jestli si je budete rozdělovat postupně a postupně levely zvedat.

V soutěži či souboji pak rozhoduje výše levelu v daných dovednostech (případně i počet bodů, které už v ní má, ale ještě není o level výše) - postava s vyšším levelem v boji s dlouhou zbraní se trefí lépe než ta, co ho má nižší, na druhou stranu, pokud má nízkou výdrž, je možné, že jí zpětný ráz brokovnice vyhodí rameno. To samé platí třeba u běžeckého závodu - pokud má postava rychlost level 4, ale výdrž level 0, pak sice zasprintuje stovku nejrychleji, ale pak padne vyčerpáním. Podobně taky postava, která sice nemá tak vysokou sílu, zato ale dělá krav magu a je obratná, může úplně klidně porazit někoho, koho má sílu level 6, poněvadž síla sama o sobě ještě nic neznamená, když ji neumí pořádně využít.

Co se týče jednotlivých ras - i kdyby měl člověk sílu level 6 a upír level 2, pořád bude upír logicky silnější než člověk, na druhou stranu onen člověk bude mít proti němu výhodu a vyšší šanci. Nemůžeme tedy striktně porovnávat levely napříč rasami vzhledem k jejich odlišnostem, ale takoví vlkodlaci už upírům konkurovat mohou - může se najít vlkodlak silnější i rychlejší než upír. Na druhou stranu také musíme trochu zohledňovat i to, že např. 200 let starý upír bude obecně silnější a rychlejší než upír, co se právě proměnil.

U počátečního určování levelů dávejte pozor i na logiku - osmnáctiletá holka s padesáti kily bude mít těžko sílu level 5, naopak ale třeba bude mít vyšší rychlost a obratnost. Pokud postava něco umí, měla by se o tom objevit zmínka v historii, ať to není úplně nepodložené. Pro každou nově naučenou získanou dovednost budeme chtít nějaký herní podklad (např. že v postech zmíníte, že přišel z tréninku toho a toho apod.).

Dovednosti vyplňujete všechny a pokud postava některou dovednost neovládá, napište level 0. Pozor ale - u magických smíte mít na začátku pouze jednu magii! Stačí tedy, když napíšete level jen u té, kterou jste vybrali (případně magii nepište vůbec) Po dohodě lze déle hrajícím hráčům povolit i druhou u nové postavy ve výjimečných případech.


ORIENTAČNÍ TABULKA
[Ne ke všemu to však bude pasovat, tudíž to berte s rezervou.]
1-2Začátečník, znalost základů, mírně pokročilý.
3-4Pokročilý, ale stále má rezervy.
5-6Zkušený, už si může dovolit rozumovat, dostává se na profesionální úroveň.
7-8Expert, zná téměř vše, dovádí dovednost k dokonalosti a může ji někoho učit.
9-10Znalost všech detailů, dokonalé ovládnutí dovednosti, prakticky bůh.


VROZENÉ DOVEDNOSTI
SÍLA
Kolik toho postava unese, ale taky jak silné jsou její údery, jak silně může tlačit, jak dlouho se udrží apod.
RYCHLOSTJak rychlá je postava při běhu a při boji, jak dobré má reflexy…
VÝDRŽZahrnuje jak kondici, tak i odolnost vůči bolesti, zraněním, jedům apod. - jednoduše kolik toho postava vydrží.
OBRATNOSTJak snadno se vyhýbá útokům, jak ohebná je…
ŠTĚSTÍMá pouze 5 levelů, určí se na začátku hry a už se nedá změnit. Přičítá se k levelům dovednosti, kterou postava zrovna používá při hře. Např. postava střílí z pistole s levelem 3 a ve štěstí má level 2, tzn. výsledek bude vyhodnocen, jako by měl level 5.
MAGICKÝ POTENCIÁLUrčuje, jak snadno se postava učí magickým dovednostem. Má pouze 5 levelů, level se určí na začátku hry a už se nedá změnit.

ZÍSKANÉ DOVEDNOSTI
BOJ BEZE ZBRANĚ
Pokud postava ovládá nějaké konkrétní bojové umění, vypište které a zvlášť napište level, jinak se to bere jako klasický souboj, žádné extrémní chvaty a podobně.

Takže by to vypadalo takhle:
Karate - level 2
Judo - level 1
BOJ SE ZBRANÍ
Pokud se postava zaměřuje na jednu (či více) konkrétních chladných zbraní, vypište je podobně jako u boje beze zbraně, jinak napište level všeobecně pro to, co jí zrovna přijde pod ruku. Pokud postava střílí z dlouhé nebo krátké zbraně, musíte to napsat.

Příklady:
Krátké zbraně - level 3
Dlouhé zbraně - level 2
Dýky - level 3
SPORTY
Hodnotíte sporty všeobecně, ale pokud se postava věnovala některým konkrétním, můžete je připsat do závorky.

Např. Sporty (hokej, tenis) level 2
OŠETŘOVÁNÍZahrnuje první pomoc, ošetření vážnějších zranění, znalost léků a jejich užití, znalost anatomie apod. - u lidí i u zvířat.
OPRAVOVÁNÍZahrnuje vše od nejjednodušších úkonů, jako je zašívání oblečení, přes opravy nábytku až po opravy elektroniky, aut apod.
STEALTHZahrnuje plížení, ukrývání se, lockpicking, krádeže, nenápadnost apod.
PŘEŽITÍSem spadá např. rozdělávání ohně, orientace v mapě i v přírodě jako takové, vázání uzlů, shánění vody, vaření, znalost flóry a fauny atd.
LOVPod lov spadá všechno okolo - samotný lov a plížení se za kořistí, chytání kořisti, usmrcení a následné zpracování kořisti. Vztahuje se na lov zvířat i lidí a obsahuje i rybaření, líčení pastí apod.
UMĚNÍ
Umění zahrnuje všechno možné - zpěv, malbu/kresbu, tanec, herectví, psaní poezie/beletrie, vyšívání, háčkování, barvení vajíček… Však víte. Vypisujete jednotlivě podobně jako u boje, tzn.:
Zpěv - level 2
Tanec - level 3

SPECIÁLNÍ DOVEDNOSTI
[Tyto dovednosti nemá jen tak někdo a jistě budeme ještě nějaké další přidávat. Mají pouze 5 levelů, ale o to přísněji na ně pohlížíme při jejich získávání a navyšování.]
JEDUBABAZnalost jedů a protijedů, bylinek i synteticky vyrobených látek, výroba drog…
HACKERProlamování bezpečnostních systémů, ochrana před cizími útoky, získávání informací…
IMITÁTORJednak napodobování hlasů (lidí i zvířat) a chování ostatních, jednak na vyšších levelech rovněž padělání podpisů, dokumentů, až třeba i schopnost vydávat se za někoho apod.
GOOD COP, BAD COPZnalost metod vyšetřování a vyslýchání osob, rozpoznávání lží, znalost práva, mučení a jeho efektivní využití…

MAGICKÉ DOVEDNOSTI
V článku zde.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama